tisdag 12 november 2013

Julplanering..?

Hur långt har ni kommit med er julplanering? Har ni klappar klara och baklistan kollad? Jag kan nog svara ja på det mesta... Det är små justeringar som ska göras inför året, då jag ofta skriver mina listor just efter jul... Jag har kollat julbloggar och läst kakrecept, och smakat massor med julkakor. Jag skriver ned det i min lilla julbok så jag vet vad som ska bakas/fixas/julklappas. Det som jag behöver göra nu, är att fortsätta köpa julklappar (som jag redan börjat med).


Jag har under året även skrivit ned i mobilen om barnen (eller någon annan för den delen) sagt att de önskar sig/vill ha något. Jag har sedan skrivit ned det i boken, så jag har ofta en ganska full önskelista när man börjar närma sig oktober/november. En del saker får jag såklart stryka bort, eftersom de har fått eller köpt sig saken själv. men ofta är det mycket kvar att välja bland. Men det är ett litet tips jag kan ge. Jag ser tyvärr många panikslagna föräldrar ute på shopping dagarna före julafton, och det hela blir en stress och inte en rolig upplevelse. Jag tror det är därför också många fasar inför julen för att de känner av julstressen.

1 kommentar:

  1. Jag är näst intill helt klar! Jag har bestämt mig för att när 1 december ska jag inte göra något! :) Får se om det går....

    SvaraRadera